Krämig Pasta panna

go kväll på er nattugglor!

här kommer en smarrig rätt som jag gjorde förra veckan. den är väldigt simpel men med mycke smak.









detta behövs: till ca 4-6 portioner

  • 400 g nötfärs
  • pasta extra tjocka ca ett halvt paket
  • 1 gul lök
  • 8 färska champinjoner (borttaget på min tallrik)
  • 1 burk creme fraische paprika & chili
  • 1 röd paprika (eftersom jag tog bort svampen)
  • 1 milda mat
  • 1 burk majs (jag glömde)
  • lite soja collorit för färg
  • salt, svartpeppar, vegeta, paprikapulver och lite cayennepeppar

gör så här:

börja med att koka pastan enligt anvisningar. jag kryddar den med santa marias pasta rossa krydda. fräs löken och paprikan eller champinjonerna, eller båda lite lätt, tillsätt färsen och stek den klar. krydda med kryddorna efter smak. i med creme fraischen och grädden rör om och låt koka upp. sänk värmen och häll i majsen och ge lite färg åt röran med collorit. slå över den färdiga pastan i stekpannan och blanda ihop allt till en härlig röra.

servera med en grekisk sallad!




mmmm varför har du inte lagat det här tidigare, va det någon som sa=) det tar jag som en komplimang!

testa detta hemma passar perfekt till matlådor med.

ha det bra!

//TopChef

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0