Biff Stroganoff

hej på er!

oj oj oj vad tiden rinner iväg, har inte hunnit lägga upp min goda biff stroganoff som jag gjorde här om dan. det vart en succé faktiskt riktig god vardags mat!





titta det är knorr på Thailändska! denna fick jag av mina föräldrar efter deras resa dit. skit coolt tyckte jag, har liksom tror att knorr var SVENSKT=) så fel jag hade...å denna är extra speciell eftersom den inte ens finns här. det är en extra spicy buljong med thai-smaker. jättegod!




detta behövs: till ca 4 portioner

  • 400 g strimmlat nötkött
  • 1 gul lök
  • 6-8 färska champinjoner
  • 2-3 msk tomatpuré
  • 2 tsk dijon senap
  • 3 dl matlagningsgrädde
  • lite lätt creme fraische
  • 1 buljongtärning (kött,grönskaks,thai)
  • lite soja för färg
  • salt, svartpeppar, santa maria five peppers, massa paprikapulver, lite cayennepeppar
  • ris, långkornigt eller jasmine

gör så här:

börja med att steka köttet på ganska hög värme i rejält med smör. salta och peppra. i med löken lite grovhackad och champinjonerna, stek med. krydda med alla kryddor efter smak. häll i grädden och lite creme fraische, tomatpurén samt en buljongtärning rör om. i med dijonen och smaka av så att det inte blir för mycket. fixa till en fin färg med lite soja.

servera med nykokt ris och en frisk sallad!




så där ja, gott va? som ni kanske ser så finns ingen svamp med i min stroganoff, det är inte alla som gillar det=)


//TopChef


Kommentarer
Postat av: Carro

Det såg gott ut! Du hade nog kunnat lägga lite svamp i han hade nog inte märkt nåt :)

2010-03-24 @ 22:11:35
URL: http://christelcaroline.blogg.se/
Postat av: Bella

Nu blev jag hungrig, här finns ingen mat lagad än :( Ser riktigt gott ut=) puss

2010-03-25 @ 13:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0