Grillspett av kyckling, paprika & rödlök

hej!

igår var jag riktigt hungrig hela dagen=) så därför drog jag till med en rejäl middag på kvällen! jag älskar verkligen grillspett i alla dess former. helst grillat på riktigt förstås=) men det fungerar också jättebra i ungnen.
dessa blev det igår!









detta behövs: till 2-4 portioner

  • 2 stora kycklingfileér
  • 1 röd paprika
  • 1 grön paprika
  • 4-5 rödlökar
  • 6 potatisar
  • smör
  • ströbröd
  • salt & santa maria five peppers

till marinad:

  • olivolja
  • allround grillolja
  • soja
  • sweet chilisås med vitlökssmak
  • cayennepeppar, salt, svartpeppar

gör så här:

börja med att skala och gör i ordning potatisen, det ska bli hasselback! lägg potatisen i en form och klicka över lite smör. salta och peppra och strö lite ströbröd över. in i ungen på 225 g. potatisen behöver längre tid i ungnen så börja alltid med den. skär kycklingen i lagom stora bitar, lägg i en bunkeoch sen på med mariaden. låt stå en halv timme. skär paprikan och löken i bitar. gör spetten precis hur du vill. tryck på med så mycket det går, snåla inte. lägg i en form och ställ in i ungnen med potatisen. höj värmen till 250 eller mer och låt steka i ca 30 min eller tills allt är klart. ta ut och väd på spetten en gång så att de får fin färg på båda sidorna.

servera med rödvinsås, örtkryddat smör och en god sallad!



super gott!


här har vi lite av kvällens snacks & gott! nästan som en buffé=)




var det någon som testade vaniljkesella deserten igår?

//TopChef


Kommentarer
Postat av: Bella

Me like! Och det va inte dåligt med snacks :P

Köpte hela kiosken lr :P



Ser även att du köpt nya ljus, vita o gröna :D

2010-02-07 @ 20:43:23
Postat av: Carro

Ska du komma hit o laga mat nån dag i veckan eller!? :)

2010-02-07 @ 21:14:31
URL: http://[email protected]
Postat av: cathi

till bella: mmm me like alot me!!! haha.



aa eller hur ser ut så. men åt inte upp allt på en kväll iaf:P aa de e söta doft ljus med krossat glas under. fin fint!

2010-02-08 @ 10:47:48
Postat av: cathi

till carro:



när du vill darling, när du vill:D

2010-02-08 @ 10:48:18
Postat av: johanna

muuuums :)

Jag skulle behöva ha en liten Cathi cockalong hemma i mitt kök...Då skulle det bli andra bullar...

:)



Blir alltid så hungrig när jag läser din blogg haha

2010-02-08 @ 13:00:09
URL: http://jojeslife.blogspot.com
Postat av: cathi

till johanna: hehe va söt du är=) det låter bra det! det vill jag att du ska bli mouhahah:P



det är bara att laga vad jag lagar så kommer allt bli bra för dig och bebisen puss å kramis

2010-02-09 @ 12:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0