Laxpaket


hej hej!

jag kommer att bjuda på mat tips, både mina egna och recept som jag suktar efter och önskar att laga en vacker dag=)

laxpaket det bjöd jag tjejerna på i onsdags kväll då vi var hemma hos belle. ett smarrigt och lätt lagat paket som inte tar lång tid, för er lata=)


ingredienserna förbereds:



ett färdigt paket innna grillning i ungn:




och så här blev resultatet:



och titta vad fint belle hade dukat upp för oss och gjort en gooood frisk sallad.




jag fick bara positiva kommentarer och miner efter de första tuggorna, jag blev glaad hihiih=) men jag vet ju också vilken mini kock jag är så kännde mig ganska säker.

om ni vill laga detta hemma köp följande:


  • lax i 1 portionsbitar
  • tomater
  • purjolök
  • mozarella ost
  • potatis (kokt)
  • olivolja (massvis)
  • citronpeppar, salt och peppar
 och gör följande:

koka potatis tills den nästan är klar, skiva den i centimeter tjocka bitar. skiva tomat i på samma sätt sen dela dem halva. strimmla purjolök och skär upp mozarellan.

ta en ganska stor bit grill folie för ungn och lägg ut laxbiten i mitten, häll över en klick flytande smör sen krydda den rejält (om du tycker om) sen lägg över potatis, tomat, purjo sen sist mozarellan. varva med kryddning mellan lagrena. på toppen ringlar du olivolja, och snåla inte det blir en god saft när det är klart!

sen ska detta packas ihop och in i ungen på 225 g i ca 15-20 min.

smaklig måltid!

//TopChef

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Alltså nu ska jag först och främst berätta för er läsare att min man är kock så lite nervös är man alltid när man gör mat åt en toppen kock. Det här laxpaketet gjorde succe hos både mig och min man Johan. Det var toppengott och kändes fräscht och nyttigt. Mätta blev vi men en bekväm mättnadskänsla. Ett riktigt gott recept som kommer att upprepas i mitt kök :)



Jag ger tummar upp till Cathis sida och ser fram emot mer härliga recept!



Mvh Jennifer

2009-10-20 @ 20:36:05
Postat av: cathi

ååå va gullig du är Snurre hihi, å vad glad jag blir att du tyckte det var gott! och din kock där hemma med=)



nu är du den nya kocken där hemma kanske=) hehe



ha det bäst! kram

2009-10-21 @ 10:19:11
Postat av: Åsa

Hej hej. Hittade hit genom syrran din, läser hennes blogg varje dag. Vi har gjort laxknytena ikväll och det blev succé, verkligen superfräscht och gott. Jag kommer garanterat gå in på din blogg igen och kolla efter smaskiga recept. Ha det bra. Kram Åsa

2009-10-21 @ 20:04:20
URL: http://pasenab.blogg.se/
Postat av: cathi

hej hej Åsa,



gud va roligt..min första läsare som inte tillhör familjen hehe=) succé låter perfekt! jag älskar de me, så gott. tack Åsa och vad roligt att du vill fortsätta läsa. har du en egen blogg också?



kram/cathrine

2009-10-21 @ 22:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0