Bjuden på mat!

var precis vad jag blev ikväll, tack vara min gulliga vän belle alias hemmafru/mat tokig nr2=) detta är en rätt som kallas "grasak" det finns ingen direktöversättning på svenska men vi kan säga att det är en balkan inspererad rätt. vilket ni kanske i framtiden kommer att få se mer av, är nämligen svag för sådan typ av mat. älskar mat som är "äkta" mat som inte kan kännas mer hemmalagad, och med hemmalagat menar jag från scratch! allt görs från start till slut. nu förstår jag att med den kommentaren så kommer jag nog få äta mina ord snart, men det är en bra utgångspunkt=)

kort och gott är det en soppa/gryta av endast grönsaker och rotfrukter vilket också gör den super super nyttig! och det kan behövas mitt emellan allt annat snusk som vi stoppar i oss. kan också tillägga att om man vill gå ner i vikt is that the way to go!

ni kommer självklart att få se vad detta är måste bara laga det först=) //TopChef


Kommentarer
Postat av: FAMILJEN

VAD TREVLIGT MED ÄNNU ÄN BLOGG ATT FÖLJA.

TOP CHEF, PERFEKT NAMN PÅ DIG.

SAKNAR BARA EN BILD PÅ MÄSTERKOCKEN.

KRAM KRAM OCH LYCKA TILL.

2009-10-19 @ 23:10:16
Postat av: Ena

Haha Grasak :)) Love it!

2009-10-20 @ 01:21:32
URL: http://girlywe.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja en bild!!

2009-10-20 @ 11:02:23
URL: http://christelcaroline.blogg.se/
Postat av: cathi

heheh ja det måste ni göra=) är jätte roligt faktiskt. näää ingen bild blir det haha, jag är hemlig=)



kramiiis

2009-10-21 @ 12:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0