Invigning!

ja det är precis vad det blir ikväll!

nu är det dags att släppa fram min super goda kyckling gryta på bloggen, har velat hålla den hemlig=) men nu ska den avslöjas i och med att jag ska inviga min nya fina gjutjärns gyta som jag fick i present.

om jag var en riktig kock hade jag valt att kalla detta min "signatur rätt" den som kommer att göra mig berömd en vacker dag hehe=) nä nu tog jag i... men då förstår ni på ett ungefär hur mycket jag gillar den och personerna runt omkring mig.

när tjejgänget var i oslo bestämde vi också för att ha en myskväll när vi kommit hem och det är vad som står på schemat!
kanske blir det en liten bakelse också, en cathi favorit!

bli inte för hungriga nu...här vattnas det redan=)

//TopChef


Kommentarer
Postat av: Elin

hej! hittade din blogg här och den verkar jättebra! massa matinspiration :) har en fråga till dig, jag ska ha fest snart för ca 20 personer och tänkte bjuda på nåt lättare tilltugg, lite mataktigt sådär. har du nåt som är enkelt att göra till så många personer? tack på förhand!

2009-11-10 @ 20:09:38
Postat av: cathi

hej hej Elin, vad roligt att du tycker det=) nu blir jag rörd. det blir en stor fest det, roligt! jag har väl inget jag kan komma på så här direkt, men några ideér ploppar upp i huvudet. jag ska fundera tills imorn så återkommer jag med något här sen=) hoppas det går bra=) hej så länge/cathrine

2009-11-11 @ 16:35:33
Postat av: cathi

hej Elin,

jag har funderat lite på vad som skulle kunna vara bra fest mat men inte för tungt för magen=) efter somm det är fest tycker jag att maten med bör vara lite festlig, så nått som är smidigt och går att göra till flera är Bruschetta, italiensk liten förätt. något typ av bröd tex chiabatta bröd som man grillar/steker lite lätt sen på med en röra. finns flera olika sorter. det kan kombineras med något som jag har gjort tidigare kycklingfile fylld med pepperoni korv skiva och färsk basilika sen steker man sen och sen skär upp den i portions bitar, 1 bit per person. det skulle vara gott att servera till tex ratatoullie grönsaksröra och sen vitlöks bröd. inte för mycket men ändå matigt. klassiskt är ju också tunnbrödssnittar. tänker med på tex fyllda tomater med tex köttfärsröra. något tyå av runt bröd/kex med soltorkade tomater och fetaost röra på. nu vart det lite snurrigt kanske=) men om du tycker att något av det jag skrivit låter intressant så ska jag ge dig recept med.



hej hej/cathrine

2009-11-12 @ 19:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0