festliga tilltugg!

go kväll!

jag har suttit och kikat lite efter inspiration till vad man kan bjuda på till fest. jag fick den frågan av en läsare och jag gav henne lite tips här på bloggen (se kommentar till invigning), men tänkte även visa det för er alla och med lite bilder=) förätter är det som lockar oss, retar magen och gör oss ännu mer sugna på vad som kommer sen, därför är det viktigt det du serverar är en liten pärla.

jag nämnde tidigare att jag åt på två ganska halv taskiga restauranger i oslo, men till min förvånad så lyckades de servera super goda...

Bruschetta!

Bruschetta x 3

Bruschetta

Bruschetta

i alla dess former och storlekar, suveränt gott!


det är perfekt att göra till en fest med många gäster, eller bara som en förätt till vilken kväll som helst. den som vi beställde i oslo bestod av ett grillat baguett bröd med en tomatröra på täckt av parma skinka mmm...

något annat lätt som också passar utmärkt till flera personer är att göra sina egna...

mini grillspett!
Minisouvlaki - små kycklingspett

Superenkla tandoorispett

lätt, snyggt och gott!


om man önskar den kanske mest billiga eller budget varianten så får vi inte glömma de klassiska...

tunnbrödssnittar!

Laxrullar

Heta guacamolesnurror

perfekta!


och för de som satsar på den lyxigaste varianten...

cocktail!

Räkcocktail med mango och lime

räkor är lyx!


oj då nu bara kurrar det i magen här, inte bra med sånna här suktande bilder på kvällen...farligt=) ikväll har jag ätit left over kyckling pastasallad som jag gjorde igår! imorn är det IDOOOOL igen, denna gång mys med syrran och en vän och den stora frågan är som alltid: VAD SKA VI ÄTA?

god natt!

//TopChef


Kommentarer
Postat av: Carro

Det där så ju jätte gott ut! Kan du inte göra nåt sånt där i morgon då :) Vi jobbar ju sent både jag o Johanna så det blir ju lite stress med maten, du får nog fixa, hihi!

2009-11-12 @ 23:01:18
URL: http://christelcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0