Helgen middagar!

hej hej!

idag har jag en ledig dag igen jippi! det betyder ut i julstressen igen för att inhandla de sista julklapparna, det betyder också tid för bloggen=)

i helgen bestämde jag mig för att lyxa till det lite, tyckte jag var värd det efter allt slit med jobb. så i fredags blev det thai-mat från den mycket populära kedjan SPICY HOT. och de gör så god mat, jag brukar inte gilla thai-mat så mycket men detta är super gott=) så om du fortfarande inte har provat gör det!



det blev vår favorit Nr 5 kycklingwok i sweet&sour sås med ris!



och de får ett extra plus för att man kan dela en låda på 2 personer, det är alltså massor av mat som man får! 
en till favorit som jag har är biffwok med thailändsk basilika med stekta nudlar njamiiii.  

testa!



Lördags lyx!

yes i lördags blev det en fin restaurang middag som jag tilllagade helt själv=)

vad sägs om vitlöksbiff, potatis i ungn, grillad tomathalvor, rödvinsås och persiljesmör! så gott blev det perfekt lördagsmat. se här...


jag köpte detta kött på citygross, de har nästan bara svenskt kött och oftast ser det fräscht och bra ut.



ett perfekt paket för en middag för 2 där inga matlådor behövs=)

sen gjorde jag potatishalvor i ungnen, försöker alltid varriera formen på potatis för konstigt nog smakar alla olika hehe=) sen kom jag på något som jag verkligen gillade med sommarens turkietresa, en halv grillad tomat på varje tallrik. smaskigt! självklart går det inte att jämföra en grill med ungnen men det blev skit bra!



sen gjorde jag rödvinsås, och den köper jag på påse fy skam=) hehe nej då det är en av alla pås-såser som jag tycker hållen en hög standard. och för att piffa upp den yttligare så har jag i en skvätt smör och lite soja. och som pricken över i:t köpte jag en smörrulle med smak av persilja. det bara skriker restaurang för mig. en riktigt god biff med en smörmedaljong över.

ta da!




jag försökte lägga upp det lite snyggt på restaurang vis=)


maten blev väldigt god, kötten fick jag steka lite längre än anvisningen men det blev perfekt ändå! detta ska definitivt göras igen, kanske nästa lördag=)

vad har ni lagat i helgen?




julhälsningar till er alla!

//TopChef

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0